Form of Work
Książki
(66)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(63)
unavailable
(4)
Branch
Wypożyczalnia dla Dzieci
(5)
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(61)
Multimedia
(1)
Author
Ziembiński Zygmunt
(7)
Stanosz Barbara
(5)
Kotarbiński Tadeusz
(4)
Kraszewski Zdzisław
(3)
Lipczyńska Maria
(3)
Marciszewski Witold
(3)
Borkowski Ludwik
(2)
Grzegorczyk Andrzej
(2)
Malinowski Andrzej
(2)
Marek Wiktor
(2)
Onyszkiewicz Janusz
(2)
Pasenkiewicz Kazimierz
(2)
Woleński Jan
(2)
Wolter Władysław
(2)
Łukasiewicz Jan
(2)
Bojanowska-Frydrysiak Zofia
(1)
Cathcart Thomas. (1940- )
(1)
Chwedeńczuk Bohdan
(1)
Czechowska Justyna (1979- )
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Garczyński Stefan
(1)
Gifford Clive (1966- )
(1)
Green Dan (1975- )
(1)
Grodziński Eugeniusz
(1)
Gumański Leon
(1)
Hałkowska Katarzyna
(1)
Hodges Andrew
(1)
Johnsen Anne Lene (1968- )
(1)
Kaufmann Hans
(1)
Kelly James Floyd
(1)
Klein Daniel
(1)
Kmita Jerzy
(1)
Kłeczek Ryszard
(1)
Leksińska Anna
(1)
Leksiński Wacław
(1)
Lewandowski Sławomir
(1)
Machińska Hanna
(1)
Malinowski Grzegorz
(1)
Mill John Stuart
(1)
Mortiner Halina
(1)
Murawski Roman
(1)
Nowotniak Justyna
(1)
Omyła Mieczysław
(1)
Opial Zdzisław
(1)
Pelc Jerzy
(1)
Perelman Ch
(1)
Petzel Jacek
(1)
Piróg-Rzepecka Krystyna
(1)
Plebanek Grażyna
(1)
Pluta-Olearnik Mirosława
(1)
Ptaszyński Witold
(1)
Pukas Anetta
(1)
Półtorak Agata
(1)
Quine Willard Van Orman
(1)
Ruchlis Hy
(1)
Shephard David
(1)
Skubała-Tokarska Zofia
(1)
Smullyan Raymond
(1)
Stanosz Barbara (1935-2014)
(1)
Stuhr Jerzy
(1)
Szaniawski Klemens
(1)
Słupecki Jerzy
(1)
Tokarz Marek
(1)
Voise Waldemar
(1)
Widła Tadeusz
(1)
Wieczorek Krzysztof
(1)
Wrona Sylwia
(1)
Zienkiewicz Dorota
(1)
Znamierowski Czesław
(1)
Świąder Jacek
(1)
Żylińska Anna
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(15)
1970 - 1979
(17)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(70)
Language
Polish
(70)
Audience Group
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Logika
(54)
Logika matematyczna
(11)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Matematyka
(4)
Nauka
(4)
Arystoteles (387-322 p.n.e.)
(3)
Filozofia
(3)
Teoria mnogości
(3)
Wynalazki
(3)
Logika formalna
(2)
Metodologia
(2)
Antropologia słowa
(1)
Całki
(1)
Czytanie
(1)
Dedukcja
(1)
Etyka
(1)
Etymologia
(1)
Filozofia języka
(1)
Indukcja
(1)
Język
(1)
Językoznawstwo
(1)
Językoznawstwo matematyczne
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Leibniz
(1)
List motywacyjny
(1)
Metafizyka
(1)
Metodologia nauk
(1)
Mill, John Stuart (1806-1873)
(1)
Perswazja
(1)
Pismo
(1)
Przekłady
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rozmowa kwalifikacyjna
(1)
Sylogistyka
(1)
Teoria poznania
(1)
Turing, Alan (1912-1954)
(1)
Zabawa
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zmysły
(1)
Znaczenie (logika)
(1)
Znaczenie potoczne
(1)
Życiorysy urzędowe
(1)
Genre/Form
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Felieton
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Podręczniki
(1)
Zagadki
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
70 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 1 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 1 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 1 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 1 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 1 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 1 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 1 (1 egz.)
Book
In basket
Na stronie tytułowej i okładce: Strefa bez telefonu.
Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, że mózg ludzki rozwija się najbardziej intensywnie w pierwszych latach życia? Dzieci uwielbiają się uczyć i rozwijać swój umysł! W chwili narodzin są kłębkiem możliwości wypełnionym jeszcze nieznanymi umiejętnościami. A rodzic jest pierwszym nauczycielem swojego dziecka. Zadaniem dorosłego jest dostrzeżenie i rozpoznanie tego potencjału u dzieci oraz zrobienie wszystkiego, by mogły one rozwinąć swoje możliwości. Nie zawsze łatwo jest zdobyć wiedzę o tym, co pomoże naszemu dziecku w rozwoju. Ale pomoc w uczeniu się, inspirowanie do rozwijania umiejętności myślenia jest z pewnością ważną cegiełką. W aktywnym dokonywaniu wyborów, które sprawią, że rozwiniemy się intelektualnie, nie chodzi o to, by zrobić z siebie samych i swoich dzieci małych Einsteinów czy postawić sobie za cel zdobycie Nagrody Nobla. Wcale nie. Chodzi o to, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by nasze ciała i głowy funkcjonowały jak najlepiej, by rozwinęły się zgodnie z naszą naturą i potencjałem. Staniemy się wówczas pełnymi, świadomymi siebie ludźmi. Pragniemy, by nasze dzieci były ciepłe, kochane, szczere, dobre, pozytywne, odpowiednio przystosowane i radosne. Chcemy, by miały dobry charakter, by potrafiły otaczać innych ciepłem i troską, były moralne, empatyczne, rozwinęły szczerość i poczucie sprawiedliwości, żeby były hojne i oddane. Pomagając dziecku w odnalezieniu jego mocnych stron i własnych wartości, pomagamy mu stać się mądrym i harmonijnym dorosłym, który będzie wnosił do świata coś dobrego.
"Rusz głową" to inspirujący przewodnik po dziecięcym mózgu i kolejnych etapach jego rozwoju. Książka zawiera różnorodne ćwiczenia stymulujące poszczególne obszary mózgu, między innymi te, które odpowiadają za logiczne myślenie, analizowanie informacji, liczenie, czytanie, komunikowanie się, kreatywność. Autorka podaje także wskazówki dotyczące diety, ruchu, zabawek czy miejsca do pracy. Książka jest kierowana do dzieci w wieku 5-11 lat i rodziców chcących rozpoznać indywidualny potencjał swojego dziecka i wspomóc jego dojrzewanie intelektualne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. W 0 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 1 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 0 (1 egz.)
Book
In basket
Słowa na szczęście i inne nienazwane stany duszy / Grażyna Plebanek. - Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2019. - 269, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Najważniejsze rzeczy są pod każdą szerokością geograficzną podobne, istnieją na nie tylko inne słowa. Zbiór felietonów Grażyny Plebanek to opowieść o rzeczach, które wszyscy przeżywamy na co dzień, nie umiejąc ich nazwać. To podparta osobistym doświadczeniem, świeża, pełna humoru i trafnych obserwacji próba rozszyfrowania zagadki kryjącej się w trudnych słowach, które wyrażają dobrze nam znane stany ducha.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 80 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. W 1 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
All copies are currently on loan: sygn. W 316 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. W 0 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dzieci
All copies are currently on loan: sygn. W 0 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. W 0 (1 egz.)
E-book
In basket
FILOZOFIA MATEMATYKI I LOGIKI W POLSCE MIĘDZYWOJENNEJ to monografia będąca prezentacją i analizą koncepcji filozoficznych dotyczących matematyki i logiki formułowanych przez polskich logików, matematyków i filozofów w latach 1918-1939. Był to szczególny okres w historii nauki polskiej - to wtedy powstały i rozwijały się lwowsko-warszawska szkoła filozoficzna i związana z nią warszawska szkoła logiczna oraz polska szkoła matematyczna. Główne pytanie, na które poszukuje się odpowiedzi w książce, to pytanie o to, czy temu burzliwemu i intensywnemu rozwojowi logiki i matematyki towarzyszyła, i w jakim stopniu, refleksja filozoficzna oraz czy miała ona jakiś wpływ - i jeśli tak, to jaki - na kierunki prowadzonych badań i uzyskiwane wyniki. W książce rozważa się poglądy i koncepcje takich uczonych, jak: Wacław Sierpiński, Zygmunt Janiszewski, Hugo Steinhaus, Leon Chwistek, Jan Łukasiewicz, Stanisław Leśniewski, Zygmunt Zawirski, Tadeusz Kotarbiński, Kazimierz Ajdukiewicz, Alfred Tarski, Andrzej Mostowski, Henryk Mehlberg, Jan Sleszyński, Stanisław Zaremba czy Witold Wilkosz. Mówi się też o ich poprzednikach: Janie Śniadeckim, Józefie Marii Hoene-Wrońskim, Samuelu Dicksteinie i Edwardzie Stammie. Monografia uzupełnia lukę w polskim piśmiennictwie historyczno-filozoficznym, stanowiąc uzupełnienie książki Jana Woleńskiego Filozoficzna szkoła lwowsko-warszawska
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja, którą mają Państwo przed sobą, obejmuje zbiór artykułów przygotowanych przez uczestników V Jubileuszowej Konferencji Naukowej „USŁUGI 2014”, zorganizowanej przez Katedrę Podstaw Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Dyskusja nad problemami związanymi z funkcjonowaniem sektora usług w jego różnych ujęciach miała miejsce 15-16 maja 2014 roku we Wrocławiu. Prezentowany tom jest jedną z trzech zwartych publikacji towarzyszących konferencji, w których umieszczono efekty prac badaczy sektora usług w Polsce. Artykuły w niniejszym tomie uporządkowano wokół trzech obszarów badawczych; należą do nich: zmiany w postrzeganiu roli konsumentów na rynku usług, nowe wyzwania rynkowe dla podmiotów – zarówno komercyjnych, jak i publicznych – oferujących usługi, a także warunki funkcjonowania polskich uczelni w zmieniającym się otoczeniu rynkowym. Trzy rozdziały publikacji prezentują wyniki badań teoretycznych i empirycznych autorów zajmujących się wyróżnioną problematyką, reprezentujących różne ośrodki naukowe w Polsce. Część 1, zatytułowana „Klient na rynku usług – adresat, partner, współtwórca usług”, zawiera siedem artykułów, w których podjęto kwestie złożoności ról odgrywanych współcześnie przez konsumenta usług. Role te omawiane są w kontekście projektowania usługi (service design), kształtowania ich jakości, budowania relacji w usługach oraz dostarczania wartości oczekiwanej przez klienta. Część 2 − „Przedsiębiorstwa i instytucje usługowe – współczesne warunki rozwoju”, ukazuje wyzwania – te o charakterze zarówno strategicznym, jak i operacyjnym, przed jakimi aktualnie stoją przedsiębiorstwa świadczące usługi komercyjne oraz instytucje publiczne. Zakres prowadzonych w tym obszarze badań jest szeroki, czego przykładem może być problematyka artykułów nawiązująca kolejno do: tendencji do zmian w sektorze usług, wpływu funduszy unijnych na rozwój podmiotów świadczących usługi, wyboru strategii zarządzania personelem w usługach, decyzji marketingowych związanych z produktem, ze sprzedażą i z promocją usług, a także kwestii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Część 3, zatytułowana „Usługi edukacji na poziomie wyższym – wyzwania dla polskich uczelni”, została poświęcona aktualnym problemom kształcenia w polskich szkołach wyższych. Autorzy zamieszczonych tu artykułów rozważają takie kwestie, jak: pomiar jakości usług edukacyjnych oraz uzyskiwane efekty dydaktyczne, potrzeba rozwoju oferty szkoleń i innych form kształcenia ustawicznego, pojawienie się nowych możliwości w zakresie edukacji, czyli tzw. otwartych elektronicznych usług edukacyjnych. Zakres omawianych w tomie problemów związanych z działalnością usługową jest szeroki, a prezentowane wyniki badań dobrze ukazują aktualny stan wiedzy teoretycznej oraz praktyczne implikacje dla różnych uczestników sektora usług.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Wzrastająca rola sektora usług w gospodarce, oznaczająca występowanie procesów serwicyzacyjnych jako efektu rozwoju cywilizacyjnego, należy do ciągle aktualnych problemów badawczych. Rynek usług oraz wykształcone struktury tego sektora nie są zjawiskiem trwałym, przekształcają się one pod wpływem zmieniających się uwarunkowań oraz tendencji, które nawiązują do nowych wyzwań współczesnego świata. W niniejszej publikacji Czytelnik znajdzie artykuły autorów, którzy wzięli udział w V Jubileuszowej Konferencji Usługi 2014 zorganizowanej przez Katedrę Podstaw Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W ramach publikacji próbowano nakreślić tendencje rozwoju rynku usług w Polsce na tle ewolucji wiedzy marketingowej. Opracowanie składa się z czterech części. Pierwsza grupa tekstów to podejmowane przez autorów próby rozstrzygnięć problemów o charakterze modelowym opisanych za pomocą kategorii specyficznych dla usług („logika usługowa”, „model tożsamość oferty usługowej”, „marketing doświadczeń”) oraz kwestii dotyczących metod badawczych („test koniunktury”, „dopasowanie modelu do danych empirycznych”). Druga, największa grupa tekstów dotyczy zastosowania w działalności usługowej kategorii istotnych dla marketingu, zarządzania i ekonomii. Zawierają one m.in. takie pojęcia, jak: „marketing wewnętrzny”, „efekt kraju pochodzenia”, „crowdsourcing”, „interesariusze” „procesy logistyczne”, „zachowania klientów”, które zostały zastosowane do opisu i analizy działań przedsiębiorstw usługowych. Trzecia grupa to artykuły poświęcone e-usługom i innowacjom w działaniach usługowych. Czytelnik znajdzie w nich próby poszukiwania i zastosowania nowych kategorii o charakterze interdyscyplinarnym do opisu i analizy współczesnych zjawisk na rynku usług. W czwartej grupie znajdują się teksty dotyczące wybranych usług publicznych analizowanych przy zastosowaniu różnych kategorii zarządczych (np. kategorie zarządzania strategicznego, zarządzania projektami, trendy rozwojowe rynku ) i metod (analiz jakościowych i ilościowych). Wobec ogromnej złożoności sektora usług wiążącej się z wewnętrznymi przekształceniami na tym rynku w Polsce również tematyka publikacji jest bardzo szeroka. Podsumowując jednak przegląd artykułów w tym zbiorze, można stwierdzić, że dominuje w nich stosowanie kategorii ze sfery marketingu i zarządzania do analizy specyficznej dziedziny działalności usługowej, co świadczy w pewnym sensie o tym, że teoria (teorie) usług, wraz z własnymi, specyficznymi kategoriami i modelami, wciąż czeka na odkrycie przez polskich autorów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again