"Życie nie pozostaje bez końca w jednym kolorze. Są chwile, gdy jego barwa zmienia się całkowicie." (s. 137) Sentaro doświadcza rewolucyjnej zmiany w patrzeniu na świat i sens życia. Mężczyzna prowadzi sklepik, w który sprzedaje własnoręcznie przygotowane "dorayaki" - japońskie naleśniki nadziewane słodką pastą z czerwonej fasoli. Praca ta nie daje mu jednak satysfakcji. Gotowanie nigdy nie było jego pasją. Jako młody chłopak marzył, żeby zostać pisarzem. Popełnił jednak wiele błędów w swoim życiu. Za handel konopiami indyjskimi został skazany na pobyt w więzieniu. Po wyjściu na wolność podjął pracę w sklepiku, licząc że dzięki temu zarobić na spłatę długów. Sentaro uważa, że jest nieudacznikiem i że katastrofa jest wpisana w jego życie. Wieczorami pije więc wódkę, żeby zapomnieć o problemach. Pewnego dnia do sklepu Sentaro przychodzi staruszka i prosi o zatrudnienie. Twierdzi, że od pięćdziesięciu lat przyrządza pastę z czerwonej fasoli. Sentaro ma jednak poważne obawy przed zatrudnieniem kobiety - jest w wieku emerytalnym i ma powykrzywiane palce, które mogą odstraszać klientów. Decyzję o zatrudnieniu kobiety Sentaro podejmuj po skosztowaniu przygotowanej przez nią pasty. Od tej chwili w sklepiku odbywa się codziennie magiczny rytuał gotowania fasoli. Staruszka z czułością przebiera ziarna fasoli, przemawia do nich, wsłuchuje się w ich opowieść. Wspaniały zapach przyciąga do sklepu nowych klientów. Zyski zaczynają wzrastać, a Sentaro podziwia swoją nową pracownicę nie tylko za talent kulinarny, ale także za mądrość życiową. Rodząca się między nimi przyjaźń zostaje wystawiona na próbę. Ktoś donosi właścicielce sklepu, że Sentaro zatrudnił kobietę chorą na trąd. O chorobie mają świadczyć zdeformowane palce i częściowy paraliż twarzy. Staruszka przyznaje, że w młodości przeszła chorobę Hansena, ale zapewnia, że od wielu lat jest już zdrową osobą. Dla dobra Sentaro odchodzi jednak z pracy. Ten odwiedza ją w ośrodku, w którym zamykano chorych na trąd. Tam dowiaduje się, jak czują się ludzie poddani przymusowej izolacji od najbliższych i społeczeństwa.